Поетика спонтанності постмодерністського наративу

Автор(и)

  • О. А. Бабелюк Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2015.1(34).51782

Ключові слова:

поетикальні засоби і прийоми, постмодерністський наратив, наративна ризома

Анотація

У статті окреслено специфіку текстуального простору постмодерністського наративу в рамках поетики спонтанності, уточнено дефініції основних понять постмодерністської поетики. Визначено, що ключовими поетикальними засобами і прийомами постмодерністського наративу є наративна ризома, трансформовані оповідні техніки потоку свідомості, «начерку», імажизму, гіпертекст, оцифрована текстуальність, які в межах спонтанного письма створюють наративний хаос, квазіреальність, та безкінечні мовні імпровізації. Простежено і схарактеризовано етапи становлення американської постмодерністської прози малої форми у поетологічному аспекті.

Посилання

Babeljuk, O. A. (2010). Poetika postmodernіsts’kogo hudozhn’ogo diskursu: principi tekstotvorennja (na materіalі suchasnoї amerikans’koї prozi maloї formi) : avtoref. dis ... d-ra fіlol. Nauk. Kiїv. nac. lіngv. un-t.

Babeljuk, O.A. (2013). Sposobi postmodernіsts’kogo tekstotvorennja krіz’ prizmu polіstilіstiki. Odes’kij lіngvіstichnij vіsnik : zb. nauk. prac’. (1), 5 –16.

Babeljuk, O.A. (2011). Stilіstichnі zasobi і prijomi krіz’ prizmu lіngvosinergetiki. Vіsnik Kiїvs’kogo nacіonal’nogo lіngvіstichnogo unіversitetu. Serіja : Fіlologіja. 14 (1), 7 – 11.

Babeljuk, O.A. (2012). Transformacіja hronotopu v postmodernіsts’komu tekstotvorennі: vіd dіalogu do kakofonії. Vіsnik Zhitomirs’kogo derzhavnogo universitetu: zb. nauk. prac’, 12-16.

Bart, R. (2008). Nulevaja stepen’ pis’ma. M. : Akad. Proekt.

Bahtіn, M. M. (1996). Problema tekstu u lіngvіsticі, fіlologії ta іnshih gumanіtarnih naukah. In Slovo. Znak. Diskurs: antologіja svіtovoї lіteraturno-kritichnoї dumki XX stolіttja, 318–323.

Behta, І. A. (2008). Opovіdnij diskurs v anglomovnіj hudozhnіj prozі: tipologіja ta dinamіka movlennevih form: avtoref. dis. ... d-ra fіlol. nauk: 10.02.04. Kiїvs’kij nac. un-t іm. T. G. Shevchenka.

Belehova, L. І. (2002). Obraznij prostіr amerikans’koї poezії: lіngvo-kognіtivnij aspekt: avtoref. dic. ... d-ra fіlol. nauk: 10.02.04. Kiїv. nac. lіngv. un-t.

Del’oz, Zh., Gvattarі, F. (1996). Kapіtalіzm і shizofrenіja: Anti-Edip. K. : KARME-SІNTO.

Denisova, T. N. (2002). Іstorіja amerikans’koї lіteraturi XX stolіttja. K. : Dovіra.

Drozdovs’kij, D. Lіteratura j vіzual’ne mistectvo epohi meta modernіzmu [Elektronnyj resurs]. – Rezhim dostupu: eduhttp://www.academia.edu/4152650

Kolegaeva, I. M. (2014). Metatekstova strukturovanіst’ prozi Oksani Zabuzhko. In Odes’ka lіngvіstichna shkola: koordinati suchasnih poshukіv: kolekt. monogr. Odesa: vidavec’ Bukaev Vadim Vіktorovich, 248–259.

Kolegaeva, I. M. (1991). Tekst kak edinica nauchnoj i hudozhestvennoj kommunikacii. Odessa: Izd-vo OGU im. I. I. Mechnikova.

Kolegaeva, I. M. (2008). Tekstovaja paradigma: mikro-, makro-, mega-, giper- i prosto tekst. Zapiski z romano-germans’koї fіlologії. (22), 70-80.

Kristeva, Ju. (2004). Izbrannye trudy: Razrushenie pojetiki. M.: Ros. polit. jencikl.

Les’kіv, A. Z. (2005). Lіngvostilіstichnі osoblivostі komіchnogo vіdobrazhennja dіjsnostі (na materіalі amerikans’kih romanіv “chornogo gumoru”): avtoref. dis. ... kand. fіlol. nauk: 10.02.04. L’vіv. nac. un-t іm. І. Franka.

Rudnev, V.P. (2010). Polifonicheskoe telo: Real’nost’ i shizofrenija v kul’ture XX veka: Kljuchevye ponjatija i teksty. M. : Gnozis.

Spontannoe pis’mo kak sposob samopoznanija [Jelektronnyj resurs]. – Rezhim dostupa: http://spiritana.ru/spontannoe-pismo-kak-sposob-samopoz/

Tupahіna, O. V. (2007). Poetika postmodernіsts’koї pritchі u tvorchostі Dzhulіana Barnsa: avtoref. dis. ... kand. fіlol. nauk: 10.02.04. Zaporіz’kij nac. un-t.

Fleonova, O. L. (2003). Lingvostilisticheskie i semioticheskie osobennosti amerikanskoj literatury chernogo jumora: avtoref. dis. ... kand. fіlol. nauk: 10.02.04. MGU im. M. V. Lomonosova.

Shmid, V. (2003). Narratologija. M. : Jazyki slavjan. kul’tury.

Belgrad, D. (1998). The Culture of Spontaneity. Improvisation and the Arts in Postwar America. The University of Chicago Press, Chicago and London.

Deleuze, G., Guattari F. (1976). Rhizome. Baltimore.

Derrida, J. (1979). The supplement of copula: philosophy before linguistics. In Textual Strategies: Perspectives in Post-Structuralist Criticism. New York: Cornell University Press, 82–120.

Fokkema, D. (1986). The semantic and syntactic organization of postmodernist texts. In Approaching Postmodernism. Amsterdam; Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 81– 98.

Hartman, Ch. O. (1991). Jazz Text. Princeton: Princeton University Press.

Kerouac, J. (1957). On the Road. New York: Viking Penguin.

Lyotard, J.-F. (1984). The Postmodern Condition: A Report on Knowledge. Manchester: Manchester University Press

Marshall, B. (1992). Teaching the postmodern: Fiction and theory. New York: Routledge.

McCaffery, L. (1982). The metafictional muse: the works of Robert Coover, Donald Barthelme, and William H. Gass. Pittsburgh, Pa.: University of Pittsburgh Press.

Williams, W.C. (1970). Spring and All. In Imaginations. New York: New Directions, 7–117.

Barth, J. (1996). On with the story: stories. Boston: Little, Brown & Co.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-20

Номер

Розділ

Статті