ГРЕЦЬКА НАРОДНА КАЗКА: ТИПОЛОГІЯ І АНАЛІЗ

Автор(и)

  • Н. Подковирофф Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2019.1(42).168918

Ключові слова:

народна казка, розуміння життя, грецьке суспільство, аналіз

Анотація

У статті висвітлено типологію грецької народної казки, її структуру та сюжетні особливості. Народна казка є відтворенням думок і вірувань, і кожен читач переживає народну казку по-іншому відповідно до свого досвіду. Таким чином, народна казка – це не просто залишок минулого, а колекція культурних елементів, які поступово об’єднуються оповідачами і досягають читачів або слухачів як культурна суміш, яку їм потрібно розшифрувати. Грецькі народні казки відомі з давніх часів. У свої Історії Геродот включає народні казки, а Арістофан згадує оповідача Філепсіоса. Більше того, Аристотель стверджує, що освіта дітей включає слухання байок і народних казок. Пізніше в грецькому суспільстві з’являються професійні оповідачі. У візантійський період дуже мало посилань на народні казки, і єдине, про що ми можемо згадати – це були мімісти, які розважали правителів і панів своїми оповіданнями. У період Османської імперії в Греції народна казка та інші форми народної культури стали основним виразом соціальної реальності. Оповідачі того часу сприяли збереженню і розвитку народної усної традиції, і, як наслідок, народні казки розповідали матроси, пастухи, їх чули під час тривалих поїздок караванів, і вони також були дуже поширені в сільському житті.

Посилання

Braudel, F. (1969). Ecrits sur l’histoire. Paris.

Herzfeld, M. (1986). Ours Once More: Folklore, Ideology and the Making of Modern Greece. New York: Pella Publishing Company

Greek mythology. – [Electronic resource]. – Mode of access: https://www.britannica.com/topic/Greek-mythology

Kyriakidou-Netsoros, A. (1978). The Theory of Greek Folklore. Critical Analysis. Athens: Society for Neohellenic Cultural and Educational Studies

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА