РОЛЬ ДИНАМІЧНОГО КОМПОНЕНТУ ІНТОНАЦІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ТЕКСТУ УСНОЇ АНГЛОМОВНОЇ МОЛИТВИ У ХУДОЖНЬОМУ КІНОДИСКУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4604.2018.2(41).151352Ключові слова:
кінодискурс, інтертекстуальність, канонічна/квазіспонтанна молитва, динамічний компонент інтонації, інтенсивністьАнотація
Стаття присвячена дослідженню динамічних особливостей усних молитовних текстів в сучасному англомовному художньому кінодискурсі. Молитовне звернення персонажів кінофільмів розглядується як інтертекстуальність – використання елементів вже існуючого тексту в процесі створення та функціонування нового. В статті досліджуються два способи молитовного звернення персонажів до Бога – з канонічною молитвою, що є зафіксована в Книзі Загальних Молитов, та зі «спонтанною» молитвою. Для аналізу використано чотири композиційні частини молитви, що характерні для обох видів молитовних текстів. Для виявлення ступеню участі динамічного компоненту інтонації в оформленні усного тексту молитви проведено комплексний фонетичний аналіз, метою якого з’явилось виявлення загальної тенденції у динамічній організації молитовних текстів в рамках художнього кінодискурсу. За результатами перцептивного та електроакустичного аналізу виявлено основі динамічні характеристики текстів, що досліджуються. Виокремленні дистинктивні інтонаційні ознаки канонічної та квазіспонтанної молитви в художньому кінодискурсі на перцептивному рівні дозволяють віднести динамічний компонент інтонації до головного параметру. Інструментальним шляхом зафіксовано, що відмінності в показниках пікової інтенсивності у досліджуваних текстах є істотними. В цілому спонтанна молитва характеризується більш високими показниками максимумів інтенсивності, що підтверджує данні, отримані під час аудиторського аналізу. Тим не менш, й канонічні молитви демонструють показники досліджуваного параметру у вступній та заключній частинах молитов, які значно перебільшують середні по тексту. Дослідження середньоскладової інтенсивності фраз, що входять до надфразових єдностей текстів молитов, дозволяє констатувати, по-перше, істотність відмінностей у значеннях досліджуваного параметру у спонтанній та канонічній молитві, по друге, наявність певної загальної закономірності у змінах показників середньоскладової інтенсивності в різних частинах молитви. В цілому проведене експериментальне дослідження підтвердило гіпотезу про головну роль динамічного компоненту інтонації у диференціації видів молитов в художньому кінодискурсі.
Посилання
Arnol'd, I.V. (1999). Semantika. Stilistika. Intertekstual'nost'. Nauch. Red. P.E.Buharkin. SPb.
Kravchenko, N.O. (2017). Sinergіjnіst' anglomovnogo relіgіjnogo diskursu (teolіngvіstichnij pіdhіd): monografіja. Odesa: KP OMD.
Kristeva, Ju. (2000). Bahtin, slovo, dialog i roman. In Francuzskaja semiotika: Ot strukturalizma k poststrukturalizmu / Per. s franc., sost., vstup. st. G.K.Kosikova. M.: IG Progress, 427-457.
Rodionova, E. V. (1998). Intertekstual'nost'. In Kul'turologija. XX vek: jenciklopedija: v 2-h t. red. i sost. S. Ja. Levit. SPb.: Universitetskaja kniga, T. 1, 266-267.
Common Worship: Daily Prayer: Services and Prayers for the Church of England (2002). London: Church House Publishing.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Записки з романо-германської філології
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.