Казка Шарля Перо та її модерністський варіант. Анджела Картер, як представник феномена «мідл-літератури»
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4604.2017.1(38).109507Ключові слова:
міф, архетип, знак, магічний реалізм, мідл-літератураАнотація
Стаття дає уявлення про твори Анджели Картер і їх місце в світовому літературному процесі. Оповідання письменниці «Кривава кімната» розглядається з точки зору теорії Чуприніна С. про три основні рівні літератури. Наше дослідження ставить роботи Анджели Картер на один рівень з інтелектуальною прозою її сучасників. Саме тому, у статті використовується поняття «вічні теми», які функціонують у літературному просторі та набувають нових значень. Архетипічний та символічний зміст повісті висвітлюється в рамках такого напряму, як магічний реалізм. Образи старої казки аналізуються з точки зору теорії Фердинанда де Сосюра. Отже, згідно з міфотворчою схемою Ролана Барта ми розглядаємо і аналізуємо міф як знак.
Посилання
Bart R. (1989). Izbrannyie rabotyi: Semiotika: Poetika [Selected writings: Semiotics. Poetics.] Moskva: Progress.
Valueva N. N. (2012). “Middl-literatura” kak sostavlyayuschaya sovremennogo literaturnogo protsessa [Middle-literature as a part of modern literary process]. Naukovizapiski Harkivskogo natsionalnogo pedagogichnogo universitetu im. G. S. Skovorodi. Vol. 1(1), 28-34. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzl_2012_1(1)__6.
Veselovskiy A. N. (1989). Istoricheskaya poetika [From the Introduction to Historical Poetics: Questions and Answers] – Moskva: Vyisshaya shkola.
Kalinichenko L. A. (2015). Mifopoetika proizvedeniy Z. Prilepina (na primere romanov “Chernaya obezyana” i “Patologii”) [Prilepins mythopoetics (based on novels “The Black Monkey” and “Pathologies”]. Filologicheskie nauki. Voprosyi teorii I praktiki. Retrieved from http://cyberleninka.ru/article/n/mifopoetika-proizvedeniy-z-prilepina-na-primere-romanovchernaya-obezyana-i-patologii.
Levi-Bryul L. (1994). Sverh’estestvennoe v pervobyitnom myishlenii [Primitives and the Supernatural] Moskva: Pedagogika-press.
Meletinskiy E. M. (1986). Istoricheskaya poetika A. N. Veselovskogo i problemyi proishozhdeniya povestvovatelnoy literaturyi [Historical poetics of Alexander Veselovsky and the problems of prose origin]. Istoricheskaya poetika: Itogi i perspektivyi izucheniya, 25-52. Moskva.
Potebnja A. A. (1989). Slovo i mif [Word and myth] Moskva: Pravda.
Propp V. Ya. (2001). Morfologiya volshebnoy skazki [Morphology of the Folktale] Moskva: Labirint.
Tkachenko A. O. (2003).My`stecztvo slova: Vstup do literaturoznavstva [The art of writing: Introduction to literary criticism]. Ky`yiv: VPCz “Ky`yivs`ky`j universy`tet”.
Tresidder D. (2001). Slovar simvolov [The Complete Dictionary of Symbols]. Moskva: FAIRPRESS.
Halizev V. E. (2009). Teoriya literaturyi [Theory of literature] Moskva: Akademiya.
Chuprinin S. (2004). Zvonom schita [By the clatter of the chield]. Znamya, No 11, 147,159. Retrieved from http://magazines.russ.ru/znamia/2004/11/chu13.html.
Shamsutdinova N. Z. (2008). Magicheskiy realizm v sovremennoy britanskoy literature: Anzhela Karter, Salman Rushdi [Magic realism in modern British literature: Angela Carter, Salman Rushdi] Moskva.
Carter A. (1995). The Bloody Chamber and Other Stories. Vintage. doi: http://www.angelfire. com/falcon/rote/CARTER.htm.
Cirlot J. E. (1971). A Dictionary of Symbols. Second eddition. London: Routladge.
Estés C. P. (1996). Women Who Run with the Wolves. New York: Ballantine Books. doi: http:// www.twirpx.com/file/1652469/.
Jung C. G. (1981). The archetypes and the collective unconscious. Princeton: Princeton University Press.
Roh F. (1995). Magic Realism. Post-Expressionism. Magic Realism: Theory, Practice, Community. Durham, NC and London: Duke University Press.
Tylor E. B. (2010). Primitive culture: researches into the development of mythology, philosophy, religion, language, art, and custom. Cambridge: Cambridge University Press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Записки з романо-германської філології
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.