МЕТАФОРА ПРОСТОРУ ТА КОНТЕЙНЕРУ В ГОТИЧНИХ РОМАНАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2025.1(54).338558

Ключові слова:

емоція, концепт, концептосфера, метафора, простір, контейнер

Анотація

Емоційна концептосфера є важливою частиною досліджень у психології, філософії, лінгвістиці та культурології. Це поняття об’єднує різноманітні аспекти емоційного досвіду, їх вираження, сприйняття та значення в різних культурах і мовах. Емоційна концептосфера — це система понять, що охоплюють різноманітні емоційні стани та переживання людини, а також мову та культурні символи, через які ці емоції виражаються та інтерпретуються в різних соціальних контекстах. Цей термін часто використовується в контексті лінгвістики, психології та культурології, і він має на меті дослідження того, як емоції формуються, як вони виражаються в мові та як вони розуміються в різних культурах. Різні види метафори було залучено для зображення емоції болю. Було виявлено метафору контейнеру, як таку, що характеризує біль і як вмістилище, і як вміст. Встановлено, що частотність зображення болю як контейнеру є набагато меншою, ніж його зображення в якості вмісту. Біль може бути метафорично представлений і як вмістилище, і як вміст. Біль у готичних романах описано в межах простору (БІЛЬ — ВПЕРЕД, БІЛЬ — НАЗАД, БІЛЬ — ВГОРУ / ЗВЕРХУ, БІЛЬ — ВНИЗ / ЗНИЗУ/ПІД, БІЛЬ — ВСЕРЕДИНІ, БІЛЬ — ІЗЗОВНІ, БІЛЬ — ВСЕРЕДИНУ. БІЛЬ — НАЗОВНІ). Простором, де перебуває ця конкретна емоція є жива істота. Потрапляючи в організм істоти, БІЛЬ поширюється, в першу чергу, на життєво важливі органи, які є найсуттєвішими для існування людини («chest», «head», «stomach»), унеможливлюючи правильне функціонування організму. Можливість БОЛЮ тривалий час існувати всередині організму («in», «into») та розповсюджуватись («through») від певної точки вказує на його властивість до знаходження будь-де, утворюючи негативні емоції та відчуття, які спричиняють загальний похмурий стан істоти.

Посилання

Bondarchuk, T. I. (2016). Leksychni zasoby vyrazhennia emotyvnoho znachennia v suchasnii nimetskii movi. Naukovyi Visnyk Skhidnoievropeiskoho Natsionalnoho Universytetu imeni Lesi Ukrainky, (5), 285–290. [in Ukrainian].

Malynenko, O. (2014). Osoblyvosti linhvistychnoi katehorizatsii emotsii. Nova Filolohiia, (62), 186–192. [in Ukrainian].

Prykhodko, A. M. (2008). Kontsepty i kontseptosystemy v kohnityvno-dyskursyvnii paradyhmi linhvistyky (332 p.). Zaporizhzhia.

Armentrout, J. (2020). From bloom and ash. St. Augustine, USA: Blue Box Press.

Cambridge Dictionary. Retrieved March 24, 2025, from https://dictionary.cambridge.org/dictionary

Hamilton, L. (2007). Guilty pleasures. New York, USA: Jove.

King, S. (2011). Salem’s lot. New York, USA: Anchor.

Kostova, E. (2005). The histoiran. New York, USA: Little, Brown and Company/Hachette.

Kristoff, J. (2021). Empire of the vampire. New York, USA: St. Martin’s Press.

Merriam-Webster Dictionary. Retrieved March 24, 2025, from https://www.merriam-webster.com/

Oxford English Dictionary. Retrieved March 24, 2025, from https://www.oed.com/

Rice, A. (2008). Interview with the vampire. New York, USA: Sphere.

Roberts, N. (2006). Morrigan’s Cross. New York, USA: Jove.

Rollins, J. (2013). The blood gospel. New York, USA: Harper.

The Free Dictionary by Farlex. Retrieved March 24, 2025, from https://www.thefreedictionary.com/

Wolff, T. (2020). Crave. Entangled, UK: Teen.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-20

Номер

Розділ

Статті