ПРО МЕТОДИКУ НАВЧАННЯ АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4604.2025.1(54).338543Ключові слова:
академічне письмо, методика, академічний жанр, академічний дискурс, критичне мисленняАнотація
В статті запропонована методична модель навчання академічного письма, яка складається з восьми етапів, кожен з яких має власні методичні та лінгвістичні цілі. На першому, ознайомлювальному етапі відбувається знайомство з науковими жанрами академічного дискурсу та з їхньою структурою. На другому, спеціалізованому етапі студенти навчаються розпізнавати характерні риси різних типів академічного дискурсу у наданих викладачем зразках, визначаючи такі ключові складові, як тезисне твердження, гіпотезу, зав’язку та топікове речення. На третьому, методичному етапі студенти отримують письмове завдання, метою якого може бути написання есе або листа певної тематики, обсягу та структури. Четвертий, мовний етап, полягає у відпрацюванні необхідних граматичних структур, пошуку релевантної лексики, розширення репертуару засобів когезії та фразових зворотів. На п’ятому етапі рецензування студенти спочатку знайомляться з феноменом рецензування, його завданнями та функціями, а потім рецензують перші складені ними варіанти академічних текстів. Шостий етап фідбека забезпечує студенту зворотний зв’язок викладача як подальший стимул для подальшого розвитку навичок академічного письма. Сьомий етап самокорекції присвячений саморедагуванню та максимальному використанню зауважень та рекомендацій викладача та студентів-рецензентів. На заключному восьмому етапі оцінювання студент здає викладачеві виправлений, відредагований текст, відбувається оцінка навичок академічного письма.
Запропонована методична модель надає студентам можливості для засвоєння особливостей жанрів академічного письма; набуття практичних навичок письмового наукового мовлення, досвіду збирання і вивчення фактів, самостійного пошуку й опрацювання джерел, виконання як індивідуальних завдань, так і групових проектів; виявлення власних аналітичних, критичних та творчих здібностей; формування навичок критичного мислення.
Посилання
Vykhrushch, A. (2021). Akademichne pysmo: struktura i zavdannia. Medychna Osvita, (1), 112–116. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.1.11979 [in Ukrainian].
Kaliberda, N., & Osadcha, O. (2021). Suchasni pidkhody do vyvchennia inshomovnoho akademichnoho pysma studentamy nemovnykh fakultetiv. Suchasni Doslidzhennia z Inozemnoi Filolohii, 20(2), 261–270. https://doi.org/10.32782/2617-3921.2021.20.261-270 [in Ukrainian].
Kochubei, V. (2021). Trudnoshchi napysannia akademichnoho ese ta shliakhy yikh podolannia. Naukovyi Visnyk Chernivetskoho Natsionalnoho Universytetu Imeni Yuriia Fedkovycha. Seriia: Hermanska Filolohiia, (831–832), 147–156. https://doi.org/10.31861/gph2021.831-832.147-156 [in Ukrainian].
Kryzhanivska, H. T., Kozolup, M. S., & Patiievych, O. V. (2024). Naukova stattia anhliiskoiu movoiu: problemy pysma ta shliakhy yikhnoho vyrishennia. Naukovyi Visnyk Mizhnarodnoho Humanitarnoho Universytetu. Seriia: Filolohiia, (70), 43–46. http://vestnik-philology.mgu.od.ua/archive/v70/11.pdf [in Ukrainian].
Pavliuk, N. (2021). Oznaiomlennia zdobuvachiv filolohichnoho fakultetu z zhanrovymy osoblyvostiamy akademichnoho pysma. Aktualni Pytannia Humanitarnykh Nauk, (35/4), 122–127. [in Ukrainian].
Tomchakovska, Yu. O. (2022). Akademichne pysmo dlia zdobuvachiv vyshchoi osvity yurydychnykh spetsialnostei. Zakarpatski Filolohichni Studii, (25/2), 255–259. http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/25/part_2/46.pdf [in Ukrainian].
Shum, O. (2023). Osoblyvosti vykladannia akademichnoho pysma studentam nefilolohichnykh spetsialnostei. Aktualni Pytannia Humanitarnykh Nauk, (66/3), 289–293. https://www.aphn-journal.in.ua/archive/66_2023/part_3/43.pdf [in Ukrainian].
Badger R., White G. (2000). A process genre approach to teaching writing. ELT Journal, 54(2), 153–160. https://doi.org/10.1093/elt/54.2.153
Brammer, C., & Rees, M. (2007). Peer review from the students’ perspective: invaluable or invalid? Composition Studies, 35(2), 71–85.
Coffin, C., Curry, M. J., Goodman, Sh., Hewings, A., Lillis, T. M., & Swann, J. (2003). Teaching Academic Writing: A toolkit for higher education (170 p.). London and New York: Routledge.
Hasan, K. M., & Akhand, M. M. (2010). Approaches to writing in EFL/ESL context: Balancing product and process in writing class. NELTA Journal, 15(1–2), 77–88. https://doi.org/10.3126/nelta.v15i1-2.4612
Kim, Y., & Kim, J. (2005). Teaching Korean university writing class: balancing the process and the genre approach. Asian EFL Journal, 7(2), 68–89. https://www.sciepub.com/reference/115094
Kruse, O. (2013). Perspectives on Academic Writing in European higher education: genres, practices, and competences. REDU: Revista de Docencia Universitaria, 11(1), 37–58.
Lindemann, E. (2005). A rhetoric for writing teachers (4th ed., 366 p.). Oxford: Oxford University Press.
Lynn, S. (2010). Rhetoric and composition: An introduction (330 p.). Cambridge: Cambridge University Press.
Nordin, S. M., & Mohammad, N. (2006). The best of two approaches: process/genre-based approach to teaching writing. The English Teacher, 3, 75–85. https://doi.org/10.32663/edu-ling.v2i2.713
Paltridge, B. (2004). Approaches to teaching second language writing. 17th Educational Conference (pp. 181–189). Adelaide.
Reppen, R. (2010). A genre-based approach to content writing construction. In J. C. Richards, W. A. Renandya (Eds.), Methodology in language teaching: An anthology of current practice (Chap. 31, pp. 321–327). https://doi.org/10.1017/CBO9780511667190.045
Sun, C., & Feng, G. (2009). Process approach to teaching writing applied in different teaching models. English Language Teaching, 2(1), 150–155. https://doi.org/10.5539/elt.v2n1p150
Zarihan, S., & Faizal, M. (2018). The efficacy of the genre-based approach in teaching academic writing. International journal of Management and Applied Science, 4(6), 90–97. https://www.iraj.in/journal/journal_file/journal_pdf/14-481-153500221990-97.pdf
Zeng, D. (2005). The process-oriented approach to ESL/EFL writing instruction and research. Teaching English in China, 28(5), 66–77. https://doi.org/10.1016/1060-3743(94)90004-3
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.