AUDIO-LINGUAL METHOD ТА ЙОГО ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТА МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2025.1(54).338542

Ключові слова:

структуроване навчання, професійна мовна підготовка курсантів, автоматизація мовленнєвих навичок, дисциплінарне освітнє середовище, оперативна комунікація, методична інтеграція, мовна реактивність

Анотація

Стаття присвячена аналізу методичних можливостей застосування аудіо-лінгвального методу (ALM у процесі професійно орієнтованого навчання англійської мови у вищих навчальних закладах системи МВС України. У дослідженні розкрито специфіку методологічних засад ALM, зокрема обмежене використання рідної мови, пріоритет слухо-мовленнєвих каналів сприйняття, опосередковане засвоєння граматичних структур через багаторазове використання у контексті та заснована на механізмах стимулу, реакції й підкріплення. Визначено, що такий підхід сприяє ефективному формуванню автоматизованих мовленнєвих навичок, необхідних для виконання рутинних комунікативних дій у стандартизованих умовах професійної діяльності. Акцентовано увагу на дидактичній доцільності застосування цього методу в умовах дисциплінованого освітнього середовища, характерного для курсантської підготовки. Розглянуто перспективи поєднання ALM із комунікативно орієнтованими методиками для забезпечення повноцінного розвитку мовної особистості курсантів, зокрема в частині здатності до гнучкого, варіативного і міжособистісно чутливого вербального реагування в реальних службових ситуаціях.

Посилання

Bilous, T. M., & Baibakova, O. O. (2024). Innovatsiini pidkhody do vykladannia anhliiskoi movy v osvitnikh prohramakh [Innovative approaches to teaching English in educational programmes]. Naukovi Innovatsii ta Peredovi Tekhnolohii, (5(33)), 1031–1041. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-5(33)-1031-1041 [in Ukrainian].

Holubieva, I. (2023). Porivnialnyi analiz vykorystannia tradytsiinykh ta novitnikh metodyk vyvchennia inozemnykh mov [Comparative analysis of the use of traditional and modern methods of learning foreign languages]. Aktualni Pytannia Humanitarnykh Nauk, (64(1)), 322–328. https://doi.org/10.24919/2308-4863/64-1-48 [in Ukrainian].

Dovhopolova, H. H. (2025). Osoblyvosti vykladannia inozemnoi movy studentam prava [Features of teaching a foreign language to law students]. Pedahohichna Akademiia: Naukovi Zapysky, (14). https://doi.org/10.5281/zenodo.14762198 [in Ukrainian].

Martsin, V. V. (2024). Udoskonalennia ta optymizatsiia audio-lihvalnoho metodu u vyvchenni anhliiskoi movy v vyshchykh navchalnykh zakladakh [Improvement and optimisation of the audio-logical method in teaching English in higher education institutions]. Naukovi Zapysky. Seriia: Pedahohichni Nauky, (215), 332–335. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-215-332-335 [in Ukrainian].

Myroshnychenko, O. A. (2018). Efektyvni metody navchannia u vykladanni anhliiskoi movy yak inozemnoi (EFL) [Effective teaching methods in teaching English as a foreign language (EFL)]. Young Scientist, (1(52)), 817–820. [in Ukrainian].

Salamatina, O. O. (2023). Rol dydaktychnoi hry u vyvchenni inozemnoi movy zdobuvachamy vyshchoi osvity nemovnykh vuziv [The role of didactic game in learning a foreign language by higher education students of non-language universities]. Materialy Prychornomorskoi naukovo-praktychnoi konferentsii profesorsko-vykladatskoho skladu Mykolaivskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu, Mykolaiv, 21 kvitnia 2023 r. (pp. 15–17). [in Ukrainian].

Serhiienko, O. O. (2023). Naipopuliarnishi ta naiefektyvnishi pidkhody y metodyky vykladannia anhliiskoi movy [The most popular and effective approaches and methods of teaching English]. International scientific conference, Częstochowa, the Republic of Poland, November 1–2 (pp. 109–111). https://doi.org/10.30525/978-9934-26-366-8-27 [in Ukrainian].

Solodchuk, A. (2021). Suchasni pidkhody do navchannia i vykladannia anhliiskoi movy [Modern approaches to learning and teaching English]. Zbirnyk Naukovykh Prats Umanskoho Derzhavnoho Pedahohichnoho Universytetu, (3), 162–169. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2021.241764 [in Ukrainian].

Khoma, I. O. (2021) Perevahy zastosuvannia komunikatyvnoho pidkhodu do vykladannia ta vyvchennia anhliiskoi movy [The advantages of applying a communicative approach to teaching and learning English]. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Suchasna filolohiia: teoriia ta praktyka” (pp. 279–282). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-20

Номер

Розділ

Статті