ВИКЛАДАННЯ ІМПС СТУДЕНТАМ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ NETFLIX, YOUTUBE, TED TALKS
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4604.2025.1(54).323306Ключові слова:
Netflix, YouTube, TED Talks, студент, іноземна мова за професійним спрямуванням (ІМПС), заклад вищої освітиАнотація
Стаття розглядає особливості викладання іноземної мови за професійним спрямуванням (ІМПС) для студентів економічних спеціальностей у закладах вищої освіти, оскільки в умовах глобалізації володіння іноземною мовою є ключовим фактором конкурентоспроможності фахівців у сфері економіки. Традиційні підходи до викладання ІМПС часто не враховують потреби сучасного ринку праці, що вимагає не лише знання граматики та лексики, а й уміння сприймати реальну мову, що використовується у бізнес-середовищі. Використання відео-матеріалів Netflix, YouTube та TED Talks сприяє покращенню сприйняття мови на слух, розширенню словникового запасу та розумінню професійної термінології. Мета дослідження — обґрунтувати ефективність використання цифрових ресурсів Netflix, YouTube та TED Talks у викладанні ІМПС студентам економічних спеціальностей у закладах вищої освіти та визначити їхній вплив на формування мовних і комунікативних компетенцій. Так, Netflix пропонує великий вибір документальних фільмів та серіалів, що стосуються економіки, фінансів та підприємництва; YouTube є невичерпним джерелом професійного контенту, що охоплює бізнес-аналітику, маркетингові стратегії, фінансові поради та дослідження ринку; TED Talks є особливо корисними для розвитку навичок спілкування та критичного мислення. Інтеграцію мультимедійних ресурсів Netflix, YouTube, TED Talks на заняттях ІМПС для студентів економічних спеціальностей варто спрямовувати відповідно до етапів: підготовчий (вибір відповідного відео, який відповідає темі заняття і рівню студентів, а також виконання завдань перед переглядом), основний (перегляд відео для загального розуміння та детального вивчення, після якого відбувається аналіз та обговорення у парах/групах, написання короткого підсумку відео, рольова гра /дебати) та завершальний (висновки та оцінка результатів). Використання Netflix, YouTube та TED Talks в освітньому процесі вимагає досить ретельної підготовки від викладача і є додатковим навчальним засобом для викладання ІМПС у закладах вищої освіти з метою мотивації, зацікавленості та мовленнєвої діяльності студентів.
Посилання
Drozdova, V. V., Rudnitska, K. V., & Roskvas, I. A. (2023). Innovatsiini tekhnolohii vykladannia inozemnykh mov v umovakh zrostaiuchoho vplyvu tekhnolohii shtuchnoho intelektu na osvitni protsesy [Innovative technologies for teaching foreign languages in the context of the growing influence of artificial intelligence technologies on educational processes]. Akademichni Vizii, (26). https://doi.org/10.5281/zenodo.10257489 [in Ukrainian].
Konova, D. V., Kobus, D. S., & Zaiets, P. O. (2021). YouTube-kanal yak efektyvne dzherelo videomaterialu dlia vyvchennia inozemnoi movy [YouTube channel as an effective source of video material for learning a foreign language]. Perspektyvy ta Innovatsii Nauky. Seriia: Pedahohika, Psykholohiia, (3(3)), 57–65. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2021-3(3)-57-65 [in Ukrainian].
Korniush, H. V. (2019). Mozhlyvosti vykorystannia videomaterialiv TED TALKS u protsesi vykladannia anhliiskoi movy u vyshchii shkoli [Possibilities of using TED TALKS video materials in the process of teaching English in higher education]. Pedahohika Formuvannia Tvorchoi Osobystosti u Vyshchii i Zahalnoosvitnii Shkolakh, (66/2), 24–29. [in Ukrainian].
Liashenko, A. (2017). Yak TED Talks navchaiut anhliiskoi [How TED Talks teach English]. EdEra blog. http://blog.ed-era.com/ted-talks/
Podoliak, M. (2024). Vykorystannia videokhostynhu YuTUB pry vyvchenni inozemnoi movy [Using YouTube video hosting in learning a foreign language]. Osvita. Innovatyka. Praktyka, (7/12), 85–89. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i7-012 [in Ukrainian].
Stetsenko, N. M., & Baisha, K. M. (2020). Vykorystannia video-resursu TED TALKS u navchanni inozemnoi movy maibutnikh menedzheriv [Using the TED TALKS video resource in teaching a foreign language to future managers]. Pedahohika Formuvannia Tvorchoi Osobystosti u Vyshchii i Zahalnoosvitnii Shkolakh, (68/2), 191–196. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.68-2.38 [in Ukrainian].
Beare, K. (2019). Learn how to use YouTube in the ESL classroom. ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/youtube-in-the-classroom-1211761
Dabamona, M., & Yunus, A. (2022). The use of Youtube for learning English: exploring technology-based approach. Interference Journal of Language Literature and Linguistics, (3(1)), 68–89. https://doi.org/10.26858/interference.v3i1.31475
Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (446 p.). Pearson Education ESL.
Krashen, S. D., & Terrell, T. D. (2018). The natural approach: language acquisition in the classroom. Stephen D Krashen. https://www.sdkrashen.com/content/books/the_natural_approach.pdf
Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (318 p.). Oxford. https://acasearch.wordpress.com/wp-content/uploads/2015/03/techniques-in-language-teaching.pdf
Netflix. (2025). Dovidkovyi tsentr. Shcho take Netflix? https://help.netflix.com/uk/node/412
Richards, J. C. (2001). The role of textbooks in a language program. Cambridge, UK: Cambridge University Press. http://www.cup.org.br/articles/articles_21.html
YouTube. (2025). In Wikipedia. https://uk.wikipedia.org/wiki/YouTube
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.