«ТЕКТОНІКА ПОЧУТТІВ» Е.-Е. ШМІТТА В ПАРАДИГМІ «РОЗМОВНОГО ТЕАТРУ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2024.1(52).310316

Ключові слова:

театр, французький театр, драматургія, «розмовний театр», діалог, Е.-Е. Шмітт

Анотація

У статті аналізується п’єса Е.-Е. Шмітта «Тектоніка почуттів» у парадигмі «розмовного театру», який став доволі популярним у Франції з 80-х років ХХ століття. «Розмовний театр» продовжив традиції абсурдистського та авангардистського театру, тенденцією звернення до лінгвістичного експерименту, зміни мови сцени, що є актуальним і в наш час. Діалог у розмовному театрі фактично є дією, новим способом осягнення реальності, де завдяки мовному експерименту розширюється простір дії, змішуються ілюзії та реальність, конфлікт базується на зауваженні, яке в подальшому пояснює розрив стосунків між персонажами, розв’язується він теж у діалозі. Психологічний портрет персонажів розкривається не в ситуаціях та вчинках, а в мовленні, яке надає п’єсі театральності.

Посилання

Shmitt, E.-E. (1986). Tektonika potchuttiv https://readukrainianbooks.com/page-18–6469-tektonika-pochuttiv-erik-emmanjuel-shmitt.html

Blin, R. (1986). Souvenirs et Propos. Paris: Gallimard.

Bouchetard, A., & Reza, Ya. (2011). Le miroir et le masque. Paris: Éditions Léo Scheer.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-25

Номер

Розділ

Статті