ПСИХОЛОГІЗМ У ПОБУДОВІ ЖІНОЧИХ ОБРАЗІВ У РОМАНІ «BLACKBERRY WINTER» С. ДЖІО
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4604.2024.1(52).310313Ключові слова:
психологізм, лінгвопоетика, жіночі образи, внутрішні монологи, символіка, емоційна гостротаАнотація
У статті розглядається роман Сари Джіо «Blackberry Winter» як приклад використання психологізму у побудові жіночих образів. Психологізм у літературі відображає складні психологічні стани персонажів і соціальні контексти, допомагаючи глибше зрозуміти їхні емоції та мотивації. Аналіз психологічної глибини персонажів у літературі другої половини ХХ століття є одним з ключових аспектів літературних досліджень: психоаналітичний метод, запропонований Фрейдом, дозволяє розглядати персонажів як живих людей, розкриваючи їхні внутрішні конфлікти та мотиви.
Головні героїні, Вера Рей та Клер Олдрідж, відображають складні психологічні стани та внутрішні конфлікти через внутрішні монологи, взаємодію з іншими персонажами та символіку. Вера Рей живе в умовах Великої депресії 1933 року, бореться за виживання і відображає глибокий материнський інстинкт, страх і тривогу за майбутнє свого сина Даніела. Її взаємодія з іншими персонажами, такими як містер Гаррісон та Лон Едвардс, підкреслює її рішучість і внутрішню силу.
З іншого боку, Клер Олдрідж, сучасна журналістка, переживає втрату дитини і бореться з почуттям безнадії та ізоляції. Її внутрішні монологи відображають депресивний стан і пошук сенсу в житті. Взаємодія з чоловіком Ітаном, спогади про щасливі часи і бажання знайти новий сенс через роботу і терапію підкреслюють її емоційний біль і прагнення подолати горе.
Аналіз внутрішнього світу Вери та Клер показує, як детальні внутрішні монологи, взаємодія з іншими персонажами і символічні жести допомагають розкрити психологічну глибину персонажів. Це дозволяє читачам глибше зрозуміти їхні емоції, мотиви та внутрішні конфлікти, роблячи їх образи реалістичними і багатогранними.
Посилання
Jio, S. (2012). Blackberry Winter. https://www.rulit.me/author/dzhio-sara/black-berry-winter-download-492906.html
Kovaliv, Yu. I. (Comp.). (2007). Literaturoznavcha entsyklopediia. VTS “Akademiia”. [in Ukrainian].
Marchuk, T. (2023). Genre modifications of «the new drama» in the European literature of the late 19th and early 20th centuries. Folium, (2), 41–45. https://doi.org/10.32782/folium/2023.2.6
Mahksuda, R. B., Guzal, A. K., & Hurriyat, M. K. (2023). Psychological Image in Prose. Lampyrid2023, (13), 335–346. https://www.lampyridjournal.com/index.php/journal/article/view/136/131
Pantelo, K. Ye. (2019). Osoblyvosti psykholohizmu poemy v prozi O. Turianskoho “Poza mezhamy boliu”, romanu E. M. Remarka “Na zakhidnomu fronti bez zmin” ta romanu A. Barbiusa ”Vohon” (73 p.). Kryvyi Rih. [in Ukrainian].
Prushkovska, I. V. (2011). Identyfikatsiia zhinochykh obraziv u suchasnii turetskii dramaturhii (pp. 204–212). http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/105471/17-Prushkovska.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].
Tarnavskyi, M. (1992). Maisternist psykhoanalizu chy iliuziia psykholohizmu? (Dva pryklady: Panas Myrnyi i Nechui-Levytskyi). Slovo i chas, (8), 75–79. [in Ukrainian].
Cuddon, J. A. (1999). The Penguin dictionary of literary terms and literary theory. Penguin.
Zilfa, A. B., & Jafar, L. (2022). Psychology analysis of main character in the novel Gitanjali by Febrialdi R. Pioneer: Journal of Language and Literature, 220–234. https://media.neliti.com/media/publications/520892-psychology-analy-sis-of-main-character-in-cbc0152f.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.