ПЕРФОРМАНС ЯК КОМУНІКАТИВНА СТРАТЕГІЯ СУЧАСНОЇ ДРАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2024.1(52).310306

Ключові слова:

комунікативні стратегії, театр, сучасна драматургія, перформанс, монолог

Анотація

Акцентована демонстративність, яка втілюється і проявляється у різних сферах людського життя, — це й є перформанс. Відповідно перформативний текст є актуалізованим у процесі комунікації саморепрезентованим текстом саме через дію, спосіб думки, режисерське бачення та акторську гру. Візуальна складова тексту визначається як складовий компонент поетики твору, родо-жанровий маркер, відповідно до елементів зовнішньої композиції.

Звичайний класичний образ драматургічного тексту в сучасних українських драматургів набуває рис епічних жанрів, що репрезентує інший тип і спосіб мислення, поєднує в одній особі оповідача й персонаж. Перформанс як комунікативна стратегія сучасної української драматургії забезпечується переходом до наративної нелінійності персонажно-оповідної організації діалогу, ретроспективної організації дії, побудовою монологу на асоціаціях подій, інтимно-особистісних зв’язках та сприйняттях, де монолог є реальною дією персонажа. Демонстраційність та креолізована природа такого тексту дає право визначати такі тексти як «мистецтво дії».

Посилання

Antolohiia 24 [Anthology 24]. https://paradefest.com.ua/anthology24/#intro

Вarthes, R. (2000). Drame, роème, roman. Théorie d’ensemble. Paris: Seuil.

Kristeva, J. (2000). Modern Theatre Does Not Take (a) Place. In T. Murray (Ed.), Mimesis, Masochism and Mime: The Politics of Theatricality in Contemporary French Thought. University of Michigan Press.

Slovnyk ukraiinskoii movy. https://uk.wikipedia.org/wiki/Словник_української_мови_у_20_томах

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-25

Номер

Розділ

Статті