ЧАСТОТНІ ТА ТЕМПОРАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ МОВЛЕННЯ ТИНЕЙДЖЕРІВ У БРИТАНСЬКІЙ І АМЕРИКАНСЬКІЙ АНГЛІЙСЬКІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2023.2(51).296821

Ключові слова:

вік, просодичні характеристики мовлення, інструментально-фонетичний аналіз, частотний діапазон, швидкість артикуляції, паузальна насиченість

Анотація

Статтю присвячено дослідженню просодичних особливостей мовлення британських та американських тинейджерів. Поняття віку є основою соціального буття та має культурну специфіку. Вік визначає місце людини в суспільстві та трудовому колективі. Досягнення певних вікових позначок призводить до нових зобов’язань, прав та соціальних ролей. Вікові характеристики людини відображають її рух за індивідуальною життєвою траєкторією та відповідність соціальним нормам. Мовлення тинейджерів має певні інтонаційні особливості та своєрідну акцентуацію. Його просодичними особливостями є: посилення африкату, розтягування голосних, зміни в інтонації на певних ділянках синтагми. Дослідження мовлення молоді показують, що відступи від нормативних «еталонних» варіантів інтонаційних моделей стають досить поширеним явищем. У роботі використано комплексну методику аналізу та обробки мовного матеріалу, що включає метод інтонування, інструментально-фонетичний аналіз, статистичний метод обробки отриманих даних. Матеріалом дослідження слугували аудіозаписи спонтанного мовлення 24 тинейджерів, з яких 12 британських і 12 американських хлопців та дівчат віком від 14 до 17 років. Загальна тривалість аудіозаписів склала 33 хвилини. Встановлено спільні і відмінні частотні та темпоральні характеристики, які маркують мовлення двох груп тинейджерів. Мовлення британських тинейджерів маркується: ширшим діапазоном ЧОТ, повільнішим темпом мовлення, тобто меншою швидкістю мовлення та артикуляції, більшою паузальною насиченістю та середньою тривалістю пауз, превалюванням коротких пауз та пауз середньої тривалості. Мовлення американських тинейджерів детермінується: вужчим діапазоном ЧОТ, швидшим темпом мовлення, тобто більшою швидкістю мовлення та артикуляції, меншою паузальною насиченістю, більшою кількістю надкоротких пауз у порівнянні з мовленням британських тинейджерів.

Посилання

Bilecka, S. Yu. (2017). Variativnist prosodychnykhh parametriv u movlenni brytanskoi molodi (instrumentalno-fonetychne doslidzhennia) [Author’s abstract of the Candidate of Science’s dissertation (Philological Sciences 10.02.04), 20 p.]. Odesa. [in Ukrainian].

Boersma P., & Weenink D. (n. d.). Praat: doing phonetics by computer [Computer application] (version 6.4.02). Phonetic Sciences, Amsterda. https://www.fon.hum.uva.nl/praat/

Cameron, R. (2011). Aging, Age, and Sociolinguistics. The Handbook of Hispanic Sociolinguistics (pp. 207–229). Malden MA: Wiley-Blackwell.

Coats, S. (n. d.). Corpus of North American Spoken English (CoNASE). Steven.coats (at) oulu.fi. https://cc.oulu.fi/~scoats/CoNASE.html

Eckert, P. (2007). Age as a Sociolinguistic Variable. The Handbook of Sociolinguistics (pp. 151–167). Oxford: Blackwell Publishers.

Fletcher, J. (2010). The Prosody of Speech: Timing and Rhythm. The Handbook of Phonetic Sciences (2nd ed., pp. 521–602). Oxford: Wiley-Blackwell.

Helfrich, H. (1979). Age Markers in Speech. Social Markers in Speech (pp. 63–146). Cambridge: CUP.

Ignacio, M. P. M. (2011). The Language of British Teenagers. A Preliminary Study of its Main Grammatical Features. Journal of the Spanish Association of Anglo-American Studies, 33, 105–126.

Laczkу, M. (2019). The Temporal Characteristics of Teenagers in Spontaneous and Rhetorical Speeches. Journal of Linguistics and Literature, 3(1), 29–34.

Laver, J. (1994). Principles of Phonetics (707 p.). Cambridge: CUP.

Tagliamonte, A. S. (2016). Teen Talk: The Language of Adolescents (298 p.). Cambridge: Cambridge University Press.

The Bergen Corpus of London Teenage Language (COLT). (2023, November 20). International Computer Archive of Modern and Medieval English. http://korpus.uib.no/icame/colt/

Wagner, S. E. (2012). Age Grading in Sociolinguistic Theory. Language and Linguistics Compass, 6(6), 371–382.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-19

Номер

Розділ

Статті