ТРАДИЦІЇ ФРАНЦУЗЬКОГО АБСУРДИСТСЬКОГО ТЕАТРУ У П’ЄСІ ВІКТОРА СОЛОДЧУКА «ДЕ МИ БУЛИ ВІСІМ РОКІВ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2023.1(50).285548

Ключові слова:

парадоксальність, театр абсурду, антидрама, відкритий фінал, «вичерпність» діалогу, калейдоскопічний наратив

Анотація

У статті проаналізовано п’єсу В. Солодчука «Де ми були вісім років», що увійшла до електронної версії «Антології-24», яка опублікована цьогоріч. Твір аналізується з позицій французького театру абсурду шляхом виявлення спільних ознак у ньому та у п’єсах С. Беккета й Е. Іонеско, як-от: подібна світоглядна картина світу, що обумовлена конкретно-історичними чинниками, втрата сенсу буття, життя без мети і віри. Калейдоскопічна форма організації наративу, абсурдність та парадоксальність подій та гротескні персонажі, чиї діалоги зводяться до обмеженого монологу, вони не чують один одного. Форма і стиль антидрами підпорядковані ефекту самого доказу — гротескності, фарсу, доведеного до надмірності, що розкриває одноманітність і безглуздість життя. Прагнення осягнути універсалії буття, повторювані закономірності в людському існуванні вводяться у текст завдяки жанру притчі, міфу, символу і метафори. Слово втрачає свої логічні та граматичні зв’язки, стає гротескним, що призводить до втрати ним значення. Абсурдистський принцип реалізується і на рівні образної системи п’єси Солодчука, де персонаж постає як багатоголоса сутність. У текстах представників театру абсурду акцентується увага на матеріальних предметах, які замінюють Іншого, тому зростає роль речей, предметів, декорацій, певною мірою вони замінюють героям об’єкт спілкування. У п’єсі Солодчука таким предметом є Рюкзак, який наділено надзвичайними здібностями — забором агресії з зовнішнього світу. Відкритий фінал переборює, навіть заперечує техніку «вичерпності’» діалогу в абсурдистських тектстах та закликає до концептуального творення майбутнього.

Посилання

Antolohiia 24. URL : https://paradefest.com.ua/anthology24/#intro

Bondareva O. V. Elektronni resursy suchasnykh ukrainskykh pies pro viinu: chytaiemo, stavymo, obhovoriuiemo. Filolohichni dialohy. Vypusk 9. 2022. S. 38–33.

Husserl. La crise des sciences europeennes et la phenomenologie transcendantale. 1987. 608 p.

Beckett S. Théâtre. SPb.,1999. 347p.

Ionesco E. Les rinocéros. SPb.1999. 367 p.

Basbier Ch. L’homme mot et l’acteur pneumatique. Theaters. 2003. P. 44–45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-13

Номер

Розділ

Статті