ЛІНГВАЛЬНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ АНГЛОМОВНОГО ФАНФІКШЕН
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4604.2022.2(49).268210Ключові слова:
номінативна система, жанр, масова література, типологія, фанфікшенАнотація
У статті висвітлюються лінгвальні характеристики англомовного фанфікшен. У роботі викладено історію, основні форми та сучасні тенденції вивчення фанфікшен як жанру мережевої літератури. Актуальність вивчення фанфіку зумовлена, перш за все, тим, що ці твори є яскравим прикладом так званої живої мови. Вони відображають усі сучасні мовні тенденції, виражають музичні, літературні та кіно уподобання суспільства. Крім того, фанфікшен є маловивченим явищем, яке існувало в різних формах, але найбільшого поштовху в розвитку отримало лише в останні десятиліття. Термін «фанфікшен» визначається як вид творчості шанувальників популярних художніх творів, похідний літературний твір на основі будь-якого оригінального твору, що використовує свої уявлення про сюжет і героїв. Це різновид масової літератури, створений на основі художнього твору шанувальниками цього твору, який не переслідує комерційних цілей і призначений для читання іншими шанувальниками. В ході дослідження встановлено, що жанром фанфікшен називається група творів, написана на певну тему: екшн (Action); пригодницький жанр (Adventure); детективний жанр (Detective); романтичний жанр (Romance); флафф (Fluff); гумористичний жанр (Humor); дарк (Dark); дитфік (Deathfic); ангст (Angst); PWP (Plot, What Plot?). Аналіз лінгвальних особливостей номінативної системи англомовного фанфікшен показав, що вона виконує низку важливих функцій: комунікативну, номінативну, емоційно-оцінювальну, експресивну, фатичну, сигнальну/ідентифікаційну. Найбільш значущою якістю/властивістю фанфікшн стає «вторинність» фанатської творчості, у зв’язку з чим однією з ключових дослідницьких завдань є вивчення співвідношення тексту-першоджерела та фанфіків. Цікаво, що фанфікшн з позицій літературознавства/лінгвістики спочатку оцінюється як явище, що належить до найнижчих проявів паралітератури і тому не заслуговує на серйозну увагу. Проте визначення місця та статусу фанфікшн у сучасному мовленнєвому процесі — одне із завдань, вирішення якого є актуальним для дослідників. Перспективою даного дослідження є аналіз структурних, стилістичних та прагматичних особливостей дискурсу фанфікшен.
Посилання
Foltermann C. L. Fanfiction: A Worldwide Phenomenon. URL: https://fanslashfic.com/2015/11/25/fanfiction-a-worldwide-phenomenon/
Miller L. Fan Fiction: The Next Great Literature? URL: http://www.psmag.com/books-and-culture/fan-fiction-next-great-literature-67706
Morrison E. In the beginning, there was fan fiction: from the four gospels to Fifty Shades. URL: http://www.theguardian.com/books/2012/aug/13/fan-fiction-fiftyshades-grey
Pugh S. The democratic genre. Fan fiction in a literary context / S. Pugh. Brigend, UK : Seren Books, 2005. 282 p.
Rogue L. Fanfiction as a Genre of Literature. URL: http://www.trickster.org/symposium/symp189.htm
The Fanfic Collective. URL: https://thefanficcollective.com/history-of-fanfiction-1970s/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.