ПІКАССО НАШОГО ФУТБОЛУ: РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕРДИСКУРСИВНОСТІ ЧЕРЕЗ МИСТЕЦЬКІ КАТЕГОРІЇ ІСПАНСЬКОМОВНОГО ФУТБОЛЬНОГО ДИСКУРСУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4604.2022.1(48).259825Ключові слова:
спортивний дискурс, інтердискурс, дискурсивне поле, мистецтво, іспанські культурні реаліїАнотація
Мета цієї статті полягає в ілюстрації реалізації зон інтердискурсивності іспанськомовного спортивного футбольного дискурсу через призму категорій мистецтва. Дослідження має емпіричний характер та ставить за мету простежити тенденцію до реалізації категорій інтердискурсивності, що втілюється за допомогою метафоричних перенесень у період 2012-2021 рр. За своєю природою спортивний футбольний дискурс є відкритим та суб’єктивним конструктом, що також характеризується вираженою соціальною природою та несе на собі відбиток того суспільства, у якому функціонує. Вивчення цього феномену вимагає міждисциплінарного підходу, що реалізовується у постійному діалозі з іншими дискурсами. У статті наведено низку прикладів із преси (Marca, As, Mundo Deportivo, Sport, El País, El Mundo, rtve.es) та книжок, присвячених футбольній тематиці, що засвідчують відкриту до зовнішніх впливів природу іспанськомовного дискурсу на прикладі футболу та реалізацію інтердискурсу в полі мистецтва в цілому (гра як витвір мистецтва, як ремесло), так і конкретні його поля. Зокрема, зустрічаємо залучення живопису та образотворчого мистецтва, постатей відомих митців, літератури (епос, лірика, ода, міф, алюзії до відомих творів), театру та кінематографу; особливої уваги заслуговує віднесення до іспанської пікарески, музики в широкому сенсі, зокрема балету та танців, музичних груп, іспанських культурних реалій (фламенко, Іспанія як країна автономій, національна література та гастрономія, свята, світ кориди). Прагмачна функція таких маркерів у футбольних статтях полягає у вербалізації живої картинки спортивної події на папері, посилення драматизму перемоги чи поразки, оспівування звитяги переможців чи критика їх поведінки чи дій, що у свою чергу стає можливим завдяки суміжності спортивного футбольного дискурсу із дискурсом мистецтва у широкому його трактуванні.
Посилання
López, A. A. (2011). Periodismo Deportivo. Editorial Síntesis.
Blommaert, J. (2005). Discourse. Key topics in sociolinguistics. Cambridge Univeristy Press.
García Candau, J. (1996). Épica y lírica del fútbol. Alianza Editorial.
Rodríguez, J. C. (2002). Tendencias Actuales del idioma del deporte. Edición del autor, Gráficas Lope.
Charaudeau, P., & Maingueneau, D. (2005). Diccionário de Análisis del Discurso. Amorrortu Editores.
Connor, S. (2011). A philosophy of sport. Reaktion Books.
Corral Durántez C., Pérez-Tuprin J.A., Martínez Vidal A. (2010). Principles of the Olympic Movement, Journal of Human Sport and Exercise. Vol. 5 (1). URL: https://core.ac.uk/download/pdf/16365866.pdf (consulta 10.05.2022).
Fairclough, N. (1995). Critical discourse analysis: The critical study of language. Longman.
Fairclough, N. (2003). Analysing discourse: Textual Analysis for Social Research. Routledge.
Frayssinet, P. (1968). Le sport parmi les beaux-arts. Arts et Voyages.
Hernández Alonso, N. (2003). El lenguaje de las crónicas deportivas. Ediciones Cátedra.
Hernández Alonso, N. (2012). Tendencias en el lenguaje deportivo actual, Editorial Vision Libros.
Лоу, Б. (1984). Красота спорта. Радуга.
Maingueneau, D. (2003). Términos clave del análisis del discurso. Ediciones Nueva Visión.
Pêcheux M. (1978). Hacia el análisis automático del discurso. Editorial Gredos.
Pêcheux M. (2016). Las verdades evidentes. Lingüística, semántica, filosofía. Ediciones del CCC Centro Cultural de la Cooperación Floreal Gorini.
Titscher, S., & Meyer, M. (2000). Methods of text and discourse analysis in search of meaning. SAGE.
Weiss, G., & Wodak, R. (2003). Critical discourse analysis: Theory and Interdisciplinarity. Palgrave Macmillan.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.