ТИПОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ АНГЛОМОВНОГО ФАНФІКШЕН
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-4604.2022.1(48).259820Ключові слова:
жанр, масова література, типологія, фанфікшенАнотація
У статті висвітлюються типологічні характеристики англомовного фанфікшен. У роботі викладено історію, основні форми та сучасні тенденції вивчення фанфікшен як жанру мережевої літератури. Актуальність вивчення фанфіку зумовлена, перш за все, тим, що ці твори є яскравим прикладом так званої живої мови. Вони відображають усі сучасні мовні тенденції, виражають музичні, літературні та кіно уподобання суспільства. Крім того, фанфікшен є маловивченим явищем, яке існувало в різних формах, але найбільшого поштовху в розвитку отримало лише в останні десятиліття. Термін «фанфікшен» визначається як вид творчості шанувальників популярних художніх творів, похідний літературний твір на основі будь-якого оригінального твору, що використовує свої уявлення про сюжет і героїв. Це різновид масової літератури, створений на основі художнього твору шанувальниками цього твору, який не переслідує комерційних цілей і призначений для читання іншими шанувальниками. В ході дослідження встановлено, що жанром фанфікшен називається група творів, написана на певну тему: екшн (Action); пригодницький жанр (Adventure); детективний жанр (Detective); романтичний жанр (Romance); флафф (Fluff); гумористичний жанр (Humor); дарк (Dark); дитфік (Deathfic); ангст (Angst); PWP (Plot, What Plot?). Для позначення всіх інших характерних рис твору фікрайтери використовують термін «категорія». Категорії класифікують твори за певними ознаками, зокрема, за відповідністю першоджерелу (фанфік, що відповідає реаліям світу оригіналу, Alternative Universe та Crossover); за наявністю любовної лінії (General audience, Heterosexual, Slash); за наявністю вигаданих персонажів (Original character, Self-insertion). Унікальною формою фанфіка є Songfic – твір, створений за мотивами окремої пісні, яка докладно цитується автором у оповіді. Перспективою даного дослідження є аналіз структурних, стилістичних та прагматичних особливостей дискурсу фанфікшен.
Посилання
Прасолова К. А. Фанфикшн : литературный феномен конца XX - начала XXI века : творчество поклонников Дж. К. Ролинг : дис. ... канд. філол. наук : 10.01.03. Калининград, 2009. 261 с.
Foltermann C.L. Fanfiction: A Worldwide Phenomenon. URL: https://fanslashfic.com/2015/11/25/fanfiction-a-worldwide-phenomenon/
Miller L. Fan Fiction: The Next Great Literature? URL: http://www.psmag.com/books-and-culture/fan-fiction-next-great-literature-67706
Morrison E. In the beginning, there was fan fiction: from the four gospels to Fifty Shades. URL: http://www.theguardian.com/books/2012/aug/13/fan-fiction-fifty-shades-grey
Pugh S. The democratic genre. Fan fiction in a literary context / S. Pugh. Brigend, UK : Seren Books, 2005. 282 p.
Rogue L. Fanfiction as a Genre of Literature. URL: http://www.trickster.org/symposium/symp189.htm
The Fanfic Collective. URL: https://thefanficcollective.com/history-of-fanfiction-1970s/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.