АНГЛОМОВНИЙ ФАНФІКШЕН: ПЕРСПЕКТИВИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Д. В. Станко Ужгородський національний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2021.2(47).245944

Ключові слова:

дискурс, жанр, інтернет-лінгвістика, масова література, фанфікшен

Анотація

У статті висвітлюються перспективні напрями дослідження англомовного фанфікшен. У роботі викладено історію, основні форми та сучасні тенденції вивчення фанфікшен як жанру мережевої літератури. Актуальність вивчення фанфіку зумовлена, перш за все, тим, що ці твори є яскравим прикладом так званої живої мови. Вони відображають усі сучасні мовні тенденції, виражають музичні, літературні та кіно уподобання молоді. Крім того, фанфікшен є маловивченим явищем, яке існувало в різних формах, але найбільшого поштовху в розвитку отримало лише в останні десятиліття. Термін «фанфікшен» визначається як вид творчості шанувальників популярних художніх творів, похідний літературний твір на основі будь-якого оригінального твору, що використовує свої уявлення про сюжет і героїв. Це жанр масової літератури, створений на основі художнього твору шанувальниками цього твору, який не переслідує комерційних цілей і призначений для читання іншими шанувальниками. Ранні роботи про фанфіки часто розглядали це явище з гендерної точки зору, оскільки практика фанфіку переважно жіноча. Найпоширенішим джерелом для дослідження фанфіків були фандомні матеріали з популярних на той час телесеріалів. Основним фокусом вивчення фандомів були практики та цінності їх учасників, характеристики фана як особистості, а також відмінні риси культури, яку створили учасники фандомів. Фанфікшен можна розглядати як тип дискурсу в рамках інтернет-лінгвістики та літературознавства. Незважаючи на величезну різноманітність форм і жанрів фанфіку, їх можна класифікувати та проаналізувати їх особливості. Фанфік можна розглядати як словесне (іноді креолізоване) письмове повідомлення, яке розповсюджується в Інтернеті і спрямоване, насамперед, на шанувальників вихідної книги, фільму тощо. Перспективою даного дослідження є аналіз структурних, стилістичних та прагматичних особливостей дискурсу фанфікшен.

Посилання

Andreev, A. V. (1997). S e t e r a. Manifest Setevoj Literatury, ili Lichnyj Opyt Pojeticheskoj Nezavisimosti. Teorija literatury. URL: http://www.netslova.ru/esse/manif.html

Dev’jatko, N.V. (2018). Fanfіkshen jak novіtnіj tip molodіzhnoї lіteraturnoї tvorchostі: psihologіchnі і socіal'nі aspekti. ADVANCES OF SCIENCE: Proceedings of articles the international scientific conference. Czech Republic, Karlovy Vary – Ukraine, Kyiv, 28 September 2018 / Editors prof. L.N. Katjuhin, I.A. Salov, I.S. Danilova, N.S. Burina. Kyiv: MCNIP, 581-591.

Popova, S. N. (2009). Lingvostilistika fanfikshn : na materiale anglojazychnyh sajtov, posvjashhennyh tvorchestvu Dzh. R. R. Tolkina : dis. ... kand. fіlol. nauk : 10.02.04.

Prasolova, K. A. (2009). Fanfikshn : literaturnyj fenomen konca XX - nachala XXI veka : tvorchestvo poklonnikov Dzh. K. Roling : dis. ... kand. fіlol. nauk : 10.01.03. Kaliningrad.

Shavljuk, V.B. (2017). Fanfikshn: ot zhargonizma k terminu. Vestnik Nizhegorodskogo universiteta im. N. I. Lobachevskogo, no. 1, 245-249.

Black, R. W. (2005). Access and Affiliation : The Literacy and Composition Practices of EnglishLanguage Learners in an Online Fanfiction Community. Journal of Adolescent & Adult Literacy. Vol. 49 (2), 118–128.

Bronwen, T. (2011). What Is Fanfiction and Why Are People Saying Such Nice Things about It? Story Worlds : A Journal of Narrative Studies. Vol. 3, 1–24.

Busse, K. (2006). Work in Progress / K. Busse, K. Hellekson. Fan Fiction And Fan Communities in the Age of the Internet. Jefferson, North Carolina : Mc Farland & Company, 5–32.

Crystal, D. (2005). The scope of Internet linguistics. URL: https://web.archive.org/web/20110726112040/http://www.davidcrystal.com/DC_articles/Internet2.pdf

Fiske, J. (1992). The cultural economy of fandom. The adoring audience. Fan culture and popular media. London : Routledge, 30–49.

Jenkins, H. (1992). Textual poachers: Television fans and participatory culture. London: Routledge.

Grossberg, L. (1992). The affective sensibility of fandom. The adoring audience. Fan culture and popular media. London : Routledge, 50–65.

Pugh, S. (2005). The democratic genre. Fan fiction in a literary context. Brigend, UK : Seren Books.

The Fanfic Collective. URL: https://thefanficcollective.com/history-of-fanfiction-1970s

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-15

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО МОВОЗНАВСТВА