ДО ПИТАННЯ КАТЕГОРІЙ ДИСКУРСУ В ДРАМАТУРГІЇ ЧАСІВ РЕСТАВРАЦІЇ СТЮАРТІВ

Автор(и)

  • Олена Маріна Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Ukraine http://orcid.org/0000-0003-2552-5623

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-4604.2021.1(46).230282

Ключові слова:

дискурс, категорія дискурсу, драматичний дискурс, п’єса, Реставрація Стюартів

Анотація

У статті поняття дискурсу та дискурсивних категорій розглянуто з позицій когнітивно-комунікативної парадигми. У цій науковій розвідці розглянуто три групи категорій дискурсу: когнітивні, комунікативні та метадискурсивні. У групі когнітивних категорій дискурсу я розглядаю ідеологію періоду Реставрації Стюартів і стверджую, що інститут театру і драматичний дискурс означеного періоду стали потужними засобами поширення королівської пропаганди. Я стверджую, що драматичний дискурс часів Реставрації Стюартів виконував дві основні функції: розваги та розповсюдження нової ідеології. У цій статті доведено, що релігійний дискурс англійського пуританства поступився світському дискурсу часів Реставрації Стюартів. Також у групі когнітивних категорій дискурсу виділено дискурсоутворюючі концепти драматичного дискурсу часів Реставрації Стюартів. Щодо комунікативних категорій дискурсу, у межах цієї групи я фокусую увагу на цінностях, хронотопі та учасниках драматичного дискурсу часів Реставрації Стюартів. У цій статті я стверджую, що у драматичному дискурсі часів Реставрації Стюартів поширювалися лібертінські цінності, такі як розпуста і дебоширство. Що стосується хронотопу драматичного дискурсу часів Реставрації Стюартів, у цій статті я стверджую, що події у драмі часів Реставрації Стюартів відбуваються здебільшого у популярних і знайомих читачам і глядачам місцях Лондона сімнадцятого століття, а учасниками дискурсу є здебільшого представники заможного верхнього прошарку середнього класу і дворянства. У групі метадискурсивних категорій я фокусую увагу на існуючому розмаїтті жанрів, притаманних драматичному дискурсу часів Реставрації Стюартів.

Посилання

Бондаренко Е. B., Мартынюк А. П., Фролова И. Е., Шевченко И. С. Как нарисовать портрет птицы: методология когнитивно-коммуникативного анализа языка: коллективная монография / под. ред. И. С. Шевченко. Харьков: ХНУ имени В.Н. Каразина, 2017. 246 с.

Кубрякова Е. С. В поисках сущности языка: Когнитивные исследования. Ин-т языкознания РАН. М.: Знак, 2012. 208 с.

Arena, T. F. Masking the drama: A space for revolution in Aphra Behn’s “The Rover” and “The Feign’d Courtezans”. Bern: Peter Lang, 2017. 184 p.

Behn, A. The Rover. ed. By R. Bolam. London: A&C Black, 1995. 126 p.

Botica, A. R. Audience, playhouse and play in Restoration theatre, 1660–1710. PhD Thesis. Oxford: The University of Oxford, 1985. 433p.

Corman, B. Comedy. In D.P. Fisk (Ed.) The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. Cambridge, 2000. P. 52-69.

Dharwadker, A. Class, Authorship, and the Social Intertexture of Genre in Restoration Theater. Studies in English Literature, Restoration and Eighteenth Century 1500-1900, 1997. Vol. 37, № 3. P. 461-482.

Dobrée, B. Restoration Comedy 1660-1720. Oxford: Clarendon Press, 1924. 188 p.

Fetzer A. Conceptualizing discourse. In Schneider K.P., Barron A. (Eds.) Pragmatics of Discourse. Berlin/Boston: Walter de Gruyter GmbH, 2014. P.35-64.

Foucault, M. The Archaeology of Knowledge and Discourse on Language / Transl. from French. New York: Pantheon Books, 1972. 245p.

Gee, J. P. (1999). An Introduction to discourse analysis: Theory and Method. New York, NY: Routledge. González-Treviño, A. E. “Kings and their crowns”: Signs of monarchy and the spectacle of new world otherness in heroic drama and public pageantry. Studies in Eighteenth-Century Culture. 2013.Vol. 42. P. 103-121. DOI:10.1353/sec.2013.0003.

Hume, R. D. Diversity and Development in Restoration Comedy 1660-1679. Eighteenth-Century Studies. 1972.Vol. 5, № 3. P. 365-397.

Keenan, T. (2016). Restoration staging, 1660-74. London, England: Routledge. 234 p.

Krutch, J. W. Comedy and conscience after the Restoration. New York: Columbia University Press, 1924. 300 p.

Love, H. Who Were the Restoration Audience? The Yearbook of English Studies, Vol. 10, Literature and Its Audience. 1980. I Special Number. P. 21-44.

Neagle, R. C. The Restoration theater world and the plays of William Wycherley: Unpublished doctoral dissertation / Loyola University of Chicago, 1989. 273 p.

Nettleton, G. H. English drama of the Restoration and eighteenth century (1642-1780). New York: The Macmillan Company. (Classic Reprint) Forgotten Books, 2017. 386 p.

Schneider, B. N. The ethos of Restoration comedy. Champaign, IL: University of Illinois Press, 1971, 201 p.

Scouten, A. H. & Hume, R. D. ‘Restoration Comedy’ and Its Audiences, 1660-1776. The Yearbook of English Studies, Vol. 10, Literature and Its Audience, I Special Number (1980). P. 45-69

Sedley, Ch. The mulberry-garden a comedy: as it is acted by His Majestie’s servants at the TheatreRoyal. London: H. Heringman, 1668, https://quod.lib.umich.edu/e/eebo/A59056.0001.001?view=toc, accessed 15 March 2021.

Shevchenko, I. Discourse Categories: A Case for Metacommunication. In: Materials of the XI conference “Proceedings of Academic Science” Aug 30 – Sept 7. 2015. Vol 5l. Sheffield: Science and Education Ltd, P. 28-33. http://doi.org/10.17686/sced_rusnauka_2015-1758

Styan, J. L. Restoration Comedy in Performance. Cambridge: Cambridge University Press, 1986. 287 p.

Summers, M. The Restoration theatre. London: K. Paul, Tench, Trubner & Co, 1934. 420 p.

The discursive construction of national identity (2nd ed.) / Wodak, R. et al. Edinburgh University Press, 2009. 288 p.

Van Dijk, T.A., & Kintsch, W. (1983). Strategies of discourse comprehension. New York, NY: Academic Press. Villiers G., Wycherley, W., Etherege, G., Dryden, J., Otway, T., Vanbrugh, J., … Farquhar, G. Restoration Plays. H. Bruce (Ed.). New York, NY: McGraw-Hill, 1953. 674 p.

Walkling, A. R. (2001). Court Culture and ‘Absolutism’ in Restoration England. The Court Historian, 6(3), 225-233. DOI: 10.1179/cou.2001.6.3.003

Webster, J. W. Performing libertinism in Charles II’s court: Politics, drama, sexuality. New York: Palgrave Macmillan, 2005. 260 p.

Zimbardo, R. A. At zero point: Discourse, culture, and satire in Restoration England. Lexington, KY: University Press of Kentucky, 1998. 208 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-02

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО МОВОЗНАВСТВА