DOI: https://doi.org/10.18524/2307-4604.2018.1(40).137082

БЕЗПЕРЕРВНИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВИКЛАДАЧІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: ВАЖЛИВІСТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ

І. A. Сорока

Анотація


Мета цієї статті – представити погляди вчених щодо важливості безперервного професійного розвитку, різні форми та описати його особливості для викладачів англійської мови. У статті обговорюються результати дослідження та представлено форми портфоліо професійного розвитку викладачів англійської мови.

Ключові слова


безперервний професійний розвиток; портфоліо професійного розвитку

Повний текст:

PDF (English)

Пристатейна бібліографія ГОСТ


Bayar, A. (2014). The Components of Effective Professional Development. Activities in terms of Teachers’ Perspective. International Online Journal of Educational Sciences, 6 (2), pp. 319- 327. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED552871.pdf

Bolitho, R., West, R. (2017). The internationalisation of Ukrainian universities: the English language dimension, K. ISBN-978-617-676-123-5 – 134 p.

Cheng, Y. C. (1996). Relation between teachers’ professionalism and job attitudes, educational outcomes, and organizational factors. The Journal of Educational Research, 89 (3), pp.163-171.

Continuing professional development. The free dictionary. Retrieved from http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Continuing+Professional+Development

Certificate in Vocational English Language Teaching (2013). Module 30 – Continuing professional development in vocational education. British Council., 30 p.

Continuing Professional Development (2015). Framework for teachers. British Council, 20 p.

Foord, D. (2009). The developing teacher: Practical activities for professional development Country Peaslake, United Kingdom: Delta Publishing, 250 p.

Guskey, T. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and Teaching: theory and practice, 8(3). DOI: 10.1080/13540600210000051 2

Linnemanstons, K., Jordan, C. (2017). Learning through place: Evaluation of a professional development program for understanding the impact of place-based education and teacher continuing education needs. Journal of Sustainability Education, Vol. 12, February. Retrieved from http://susted.com/RATS_2.3/UploadsFinalPDFs/1983_201725%2022.34.42_Linnemanstons%20JSE%20February%202017%20General%20Issue%20PDF%20Ready.pdf

Rogers, M., Abell, S., Lannin, J., Wang C-Y., Musikul, K., Barker, D., Dingman, S. (2007). Effective professional development in science and mathematics education: Teachers’ and facilitators’ views.International Journal of Science and Mathematics Education, 5, pp. 507-532. DOI: 10.1007/s10763-006-9053-8

Starkey, L., Yates, L., Meyer, C., Hall, C., Taylor, M., Stevens, C. & Toia, R. (2009). Professional development design: Embedding educational reform in New Zealand. Teaching and Teacher Education, 25, – pp.181-189. DOI: 10.1016/j.tate.2008.08.007





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.